دور زدن فیلترینگ به کمک گوگل غیرفعال شد

شرکت گوگل پیش از این امکان استفاده اپلیکیشن‌ها از قابلیت «domain fronting» را جهت دور زدن محدودیت‌های فیلترینگ در نرم افزاهای گوناگون از جمله Signal فراهم کرده بود. اما به تازگی سرویس «App Engine» گوگل به روزرسانی شده و قابلیت «domain fronting» از این سرویس حذف شده است.

گوگل نیز در همین رابطه بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده است که تغییرات فعلی نتیجه یک بروزرسانی اساسی در سیستم نرم افزاری گوگل است : ” قابلیت Domain fronting هیچگاه به عنوان یک ویژگی ثابت توسط گوگل ارائه نمی‌شد و در اصل یک خلا نرم افزاری بود که به دلیل ضعف برنامه های ارائه شده توسط گوگل ایجاد شده بود. به همین دلیل ما سیستم‌های نرم افزاری خود را به روزرسانی کردیم و مسدودسازی Domain fronting تصمیمی بود که از پیش گرفته شده و در حال حاضر عملی شد. قابلیت Domain fronting دیگر به وسیله گوگل در دسترس نیست و ما نیز برنامه ای برای بازگشت آن نداریم ”

به عبارت بهتر، امکان domain fronting از خواص جانبی سیستم نرم افزاری خدمات ابری شبکه گوگل بوده و این شرکت به هیچ وجه قصد ارائه چنین سرویسی را برای هدایت غیر مستقیم ترافیک اپلیکیشن ها نداشته است.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *