عرضه آزمایشی «رمز ریال» بانک مرکزی

رمز ارز دیجیتالی ریال
رمز ارز دیجیتالی ریال

?‍♂️ مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مورد استفاده از رمز ارزها در واردات کشور گفت: «استفاده از رمز ارز تجارت و به خصوص در واردات مصوبه مهرماه سال گذشته هیات وزیران است که آیین‌نامه‌های اجرایی آن در حال تدوین است که به‌زودی اجرایی خواهد شد.»

✍️ او افزود: «خوشبختانه با همکاری خوب بانک مرکزی و وزارت صمت جزئیات این موضوع در حال شکل‌گیری است. هدف این است که فعالان تجاری کشور که می‌خواهند برای واردات از رمز ارزهای استخراج شده در داخل کشور استفاده کنند، با کمترین مانع مواجه باشد. این موضوع در کارگروه‌ها در حال بررسی است و بنابراین هنوز زمان اجرای آن مشخص نیست.»

? محرمیان ادامه داد: «بانک‌های مرکزی برای حل تناقض بین تمرکززدایی که در ذات رمزارزهاست و از طرف دیگر بحث حاکمیت پولی کشورها، راهکار رمزپول ملی کشورهای مختلف را مطرح کردند که بیشتر بانک‌های مرکزی دنیا در حال بررسی این موضوع هستند. در بانک مرکزی ایران نیز این موضوع از چند سال پیش مدنظر قرارگرفته و امور فنی آن هم انجام شده و خوشبختانه مقررات آن در شورای پول و اعتبار هم به تصویب رسیده است. در نتیجه به‌ زودی شاهد اجرایی شدن فاز آزمایشی رمزپول بانک مرکزی جمهوری اسلامی به عنوان «رمز ارز ریال» خواهیم بود.»

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *